Время;Teacher's;PRO Teacher's;Business
11:00 - 11:15;Открытие;Открытие;Открытие
11:15 - 11:35;<b>Natalia Ivanova</b><br><i>Let’s create the mood!</i><br>What’s the first thing you do when you come into the classroom? Most of the teachers start with some warm-up revision activities. That’s great, but there is something else… If you want your lessons to be effective and your students to be active and engaged, create the mood first! In my talk I ‘m going to share some activities that can help you to start a lesson with a sleepy, noisy, tired or noisy class. These activities are simple but do magic and you’ll need less energy to engage those types of classes into the activities you’ve planned. Do we need to pay attention to our students' mood when we come into the classroom? Some of my colleagues would answer “no”, but I’m sure we are to create the mood before opening students’ books, because you will have to talk to a brick wall during the lesson.; <b>Anna Zavalishina</b><br><i>Dealing with foreign language anxiety. Perfectionism and procrastination</i><br>Have you ever had students that couldn’t do their homework because of the good weather? Or because they were too upset? Too happy? Too tired? There’s always something, right? <br>In this session we’ll talk about how our students’ emotions influence their learning behavior and why procrastination goes hand in hand with perfectionism. We will also take a look at ways how to identify the level of foreign language anxiety and brainstorm some hands-on activities to create a safe space and positive learning experience for our students.; <b>Олеся Чиркова</b> <br><i>Сервис, как конкурентное преимущество языкового центра</i><br>Сервис - это единственный из 17 маркетинговых коммуникаций, который работает на удержание клиентов. Все остальные - на их привлечение. Большинство думают, что сервис - это только зона ожидания, конфеты или чай/кофе. Хотя на самом деле сервис - это возможность показать клиенту свою любовь делом.<br>Руководители языковых бизнесов знают, как не любят клиенты принимать участие в опросах, писать о проблемах, а если и пишут, то часто говорят неправду.<br>Сервисная программа помогает предупредить недовольства клиента. Готова поделиться, как в своей студии я использую данный маркетинговый инструмент и каждые 2 месяца нахожу и решаю новую проблему своих клиентов
11:35 - 11:45;<b>Перерыв</b>; <b>Перерыв </b>;<b>Перерыв</b>
11:45 - 12:05;<b>Tatiana Fanshtein</b> <br><i>Teaching kids: the plan of 5 "LETs"</i><br>Some teachers believe a great lesson can be taught only if you prepare long hours for your class, work hard on discipline and create tailor-made materials for your students. But sometimes all we need to stop worrying about being a better teacher and bring our students to better results is just a permission from someone to let us relax and enjoy our classes. I'm the one who can give the permission. In my session I'll share a plan of 5 steps - "5 LETs": what 5 things you can LET your students do in order to achieve better results and get a real buzz out of your teaching. ;<b>Elena Roi</b> <br><i>Reflection as a CPD tool</i><br>A lot of teachers want to grow professionally and sometimes it can be difficult. They enroll on online courses, buy webinars, visit masterminds but all of it takes time and money. What if I tell you that there is a free and powerful tool for professional development. It is a reflection. During my speech I will explain how to use it and about its benefits. If teachers start using reflection regularly, they will be able to conduct better lessons that benefit their students' needs. ; <b>Дмитрий Никитин</b> <br><i>«А куда ты хочешь попасть?» Создание стратегии развития языковой школы </i><br>Речь пойдёт о действенных способах создания краткосрочной и долгосрочной стратегий развития языковой школы. Мы рассмотрим главные принципы стратегического планирования, а также попробуем на практике инструменты («коробочные решения») разработки стратегии школы. Кроме того, познакомимся с примерами стратегий развития нескольких языковых школ. К концу сессии вы будете готовы провести стратегическую сессию со своими сотрудниками.
12:05 - 12:25;<b>Maria Kulakovskaia</b> <br><i>Teaching through Escape Classroom</i><br>Escape classroom is a brand new teaching approach, a part of gamification technique. It goes beyond a mere language learning by developing transversal and soft skills such as: lateral thinking, time management, social skills, resilience, problem solving etc.<br>My workshop will be hands on, participants will have an actual escape classroom experience. After being emotionally hooked they will get the technique of writing escape classroom for their students of all levels and age groups. Plus, at least, 2 escape rooms full written scenarios.; <b>The previous speaker's speech continues</b>; <b>Выступление предыдущего спикера продолжается.</b>
12:25 - 12:40; <b>Перерыв</b>;<b>Перерыв</b>;<b>Перерыв</b>
12:40 - 13:00;<b>Alena Nikitina</b><br><i>Brainstorm relevant ideas for your essays around the clock</i><br>In my talk, I will present an effective technique I use with my high level students for brainstorming ideas for writing which is called Discussion Clock. <br>I will present the original tool and show how I have adapted it for my purposes (teaching CPE compulsory essay). Ultimately, the listeners will come up with their own ideas as to how they can adapt this technique for their classrooms.; <b>Julia Blinova</b><br><i>Round of Stories: Looking for Inspiration</i><br>Round of Stories is a safe place where we can meet other people and together go on a journey to learn something new about ourselves, other people and our experiences. I am going to help you remember an event in your life that was truly inspiring. You will have a chance to share that experience with others and get inspired by the stories. As an outcome of the session, you might meet a colleague to collaborate with, have a topic for a conference talk or find a new source of energy inside yourself.; <b>Виктория Скирневская</b><br><i>Рекламоносители для центра языков, которые приведут клиентов</i><br>Листовки, визитки и тд в большинстве не работают. Их просто выкидывают = выкидывают ваши деньги. Создадим (или "полечим") рекламоноситель 1 или 2 школам, который клиент не выкинет, а будет показывать знакомым, обеспечивая и сарафанное радио. Остальные участники создадут собственный список вариантов, как усилить свои рекламоносители (в онлайн в том числе). Как вариант, если участники принесут с собой листовки, визитки и тд, посчитать их индекс рентабельности и усилить их при необходимости.
13:00 - 13:20;<b>Irina Lutsenko</b><br><i>Writing: myths and truths</i><br>Writing is shrouded in mystery. Are you, perhaps, also caught up in misconceptions and conspiracy theories about the skill? In this talk, I will bust some myths and try to show you that writing is not something you should fear - it is something you can love and put to good use.; <b>The previous speaker's speech continues</b>; <b>Выступление предыдущего спикера продолжается.</b>
13:20 - 14:20;<b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>
14:20 - 14:40;<b>Тема подтверждается</b><br><i>Тема подтверждается</i><br>Тема подтверждается;<b>Тема подтверждается</b><br><i>Тема подтверждается</i><br>Тема подтверждается;<b>Екатерина Боднар</b><br><i>Лагерь, как воронка продаж в языковые школы</i><br>1. Английский лагерь против мультинаправленного лагеря. Плюсы и минусы бизнес моделей. <br>2. Как работает воронка продаж языковых курсов через лагерь? И почему ею не стоит пренебрегать. <br>3. Команда мечты в лагере. Какая она? <br>4. Как через системность сократить расход на сотрудников в лагере?
14:40 - 14:50;<b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>
14:50 - 15:40;<b>Lightning talks (50 min) - 5 спикеров</b> <br> <br><b>Maria Tainkina</b> <i>No-prep TV-show-based activities to boost your students' speaking</i><br> <br> <b>Yulia Shishkina</b> <i>Photo skills + teaching skills = creative lessons</I> <br> <br> <b>Elena Savochkina</b> <i>Outdoor classes - an easy way to get students involved</i><br> <br> <b>Aleksandra Voronkova</b> <i>Meaningful communicative activities for kids.</i><br> <br> <b>Aida Zinnurova</b> <i>Drama techniques at the lesson</i><br> <br>; <b>Veronika Bandurina</b><br><i>From teaching creed to a credo</i><br>What are the cornerstones of your teaching style? Where do they come from? Do they make you happy as a teacher? <br>We’re going to unpack your teaching beliefs and see how they impact your wellbeing. After that we will see what needs to be changed in order to fall in love with what you do again.<br>All the participants will get a boost of inspiration, a handful of insights, unexpected revelations about themselves and a lot of food for thought.; <b>Екатерина Чегнова</b><br><I>Как руководителю говорить так, чтобы его слышали? Сторителлинг как инструмент презентации.</i><br>Екатерина поделиться опытом как руководителю говорить так, чтобы его слышали, как использовать сторителлинг в речи и как сформировать навык выступлений в современном формате.
15:40 - 15:50;<b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>
15:50 - 16:10; <b>Katerina Skryabina</b> <i>Low-prep techniques to spark learning motivation: Life hacks from Motivational Enhancement Therapy</i><br>Learning motivation is believed to be one of the most important precursors of progress and, sadly, one of the scarce things in the classroom. There’re thousands of articles and talks about making your lessons motivating by means of cool interactive tasks, but it can still be not enough. LM is a complex matter which cannot be treated only through engaging activities. Another necessary component is coaching. In my talk, I will share some low-prep techniques of coaching taken from Motivational Enhancement Therapy that can help you sustain your students motivation and perseverance in learning.; <b>Svetlana Shustrova</b> <i>Self-care hacks for teachers loaded up with work</i><br>Do you work at school? <br>Do you have to keep to a very tight schedule? <br>Are the breaks too short? <br>Do you have to get prepared for your classes out of working hours? <br>If your answers are YES, then you’re very welcome to my session where I’m going to share three simple techniques to take care of yourself when there’s no way to reduce your workload.; <b>Марина Поливаева</b> <i>Как работать с неудобными сотрудниками</i><br>Что делать, когда нет возможности избавиться от токсичных сотрудников, как работать со звёздами, чтобы направить их потенциал в нужное русло . Когда сотрудник становится неудобным, кто виноват и что с этим делать. <br>Проведём упражнения, которые помогут руководителям оставаться в ресурсе при работе со сложными сотрудниками. <br>Научимся и потренируемся давать коррегируюшую обратную связь, которая будет помогать и сотруднику расти в компании, и руководителю не вставать в роль мамочки. <br>В результате руководители научатся работать со сложными сотрудниками, осознают, что неудобные сотрудники это сотрудники, потенциал которых можно и нужно направлять в нашу пользу. Чаще всего неудобный сотрудник - это недореализованный профессионал, с которым просто нужно уметь работать. Для этого прокачиваем свои управленческие навыки.
16:10 - 16:30; <b>Anita Modestova</b> <i>5 effective ways to kill conversations in class</i><br>We’re going to have a look at 5 very popular things teachers tend to do. We’ll analyse the ideas behind those practices, and the consequences they eventually lead to. Spoiler: the students loose the motivation to talk. <br>Then I’d like to share what I do instead, and it’s going to be up to you, if you’d like to try this with your real students. <br>I’m sure you don’t do all the five combined, but if you sometimes get students who won’t speak much, come to my talk, and I’ll try to help.; <b>The previous speaker's speech continues</b>; <b>Выступление предыдущего спикера продолжается.</b>
16:30 - 16:45;<b>Перерыв</b>;<b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>
16:45 - 17:45;<b>Panel discussion</b> <i>AI: a curse or a blessing?</i><br> <br> <b>Evgeniy Usachev</b> <br> <br> <b>Ekaterina Belyaeva</b> <br> <br> <b>Maria Litenko</b> ; <b>Katerina Panfilova</b> <i>Easy ways to ‘eternal lessons’: let’s create your mini-library</i><br>The more we teach, the more experienced we become. When we get new students, we don’t often know how to organize teaching around them. We need a trial period, with some safe lessons. With students we have known for quite a while, sometimes we introduce something different, just to do something else. And sometimes we simply don’t have time to prepare a lesson and want to rely on something old, but gold. What if you had a mini-library of your own lessons that you could use at times you most need them? At this work shop we’ll be working on your ‘eternal lessons’; <b>Анна Целуйко</b> <i>Не позволяй себе делать это самому. Мастер-класс по делегированию</i><br>Главный тезис выступления: "Если это может быть сделано не вами, это должно быть сделано не вами".<br>В ходе мастер-класса участники разберутся со следующими вопросами:<br>- Почему собственнику бывает непросто делегировать? Работа с ограничивающими установками и выявление скрытых выгод, которые мешают начать делегировать. <br>- Как делегирование помогает усиливать и мотивировать команду. <br>- Техника покер-делегирования.<br>- Как подготовить бизнес, себя и команду для качественного делегирования.
17:45 - 17:50; <b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>; <b>Перерыв</b>
17:50 - 18:05;<b>Закрытие</b>;<b>Закрытие</b>;<b>Закрытие</b>